Skaitmeninis dvynys: ką internetas atskleidžia apie mus?

Šiandien būti ar nebūti internete, mes jau nebeturime pasirinkimo, juk dauguma mūsų čia jau „gyvena“: internete sužinome naujienas, apsipirkinėjame, pradedame pažintis bei organizuojame susitikimus. Kitaip tariant, kuriame savo skaitmeninį dvynį (angl. digital twin), kuris yra tarsi mūsų kopija, transliuojanti informaciją apie tai, kas mes, kokie esame, ką mėgstame ir net ką gebame. Todėl vis daugiau profesionalų investuoja į savo skaitmeninį dvynį aiškiai suvokdami, kad pirmasis įspūdis internete – ypač svarbus.

Neretai ir darbdaviai, norėdami susidaryti pradinį įspūdį apie kandidatą, vis dar nevengia „susipažinti“ su jo skaitmeniniu dvyniu. Bet kas, kas jūsų nepažįsta gyvai, šiandien turi visas galimybes susipažinti su jūsų skaitmenine versija. Todėl labai svarbu suprasti, kaip internetinė edrvė mums gali padėti sukurti tinkamą įspūdį apie save, kokių klaidų vengti ir kaip investuoti į savo skaitmeninį dvynį tam, kad jis mums padėtų, o ne kenktų. Tad idealiausia, jei mūsų skaitmeninis dvynys internete atrodo ir spinduliuoja tas pačias vertybes, gebėjimus ir kitas savybes taip pat, kaip ir mes patys fizinėje erdvėje. Žmonėms neturėtų kilti klausimų, kur mes esame tikri – sutikus gyvai ar internete. Tad jei fizinėje erdvėje mes nuolat investuojame į save, kad būtume „švieži“, aktyvūs ir įdomūs sau ir kitiems, tą patį rekomenduojama daryti ir skaitmeninėje erdvėje. 

Periodiškai „atsišviežinkite“

Guoda Sakalauskienė, asmeninio prekės ženklo konsultantė, įmonės „Promefile“ įkūrėja ir vadovė pataria nuolat stebėti ir valdyti informaciją apie save. Pirmiausia, pasak jos, rekomenduojama periodiškai apie save „pagooglinti“, įsivertinant, kokie paieškos rezultatai matomi, pvz., ieškant pagal vardą ir pavardę. Ar rodomi tekstiniai rezultatai, nuotraukos, video jums patinka, ar pateikta informacija teisinga ir atnaujinta. Jei ne, imkitės veiksmų – ištrinkite neveikiančias paskyras, nepageidaujamus komentarus, įrašus (post‘us), matomus iš socialinių medijų paskyrų. Jei nepavyksta pačiam, kreipkitės į tos informacijos sklaidos šaltinius, kad šie pašalintų nepageidaujamą informaciją.

Guoda Sakalauskienė, “Promefile” įkūrėja ir vadovė, asmeninio prekės ženklo konsultantė

„Jei esate savo srities profesionalai, pardavinėjantys savo paslaugas, įsivertinkite, ar su jūsų vardu ir pavarde siejami aktualūs raktažodžiai, ar yra jūsų ekspertiškumą įrodančių komentarų, tekstų ar klientų rekomendacijų“, – akcentuoja Guoda. Jos teigimu, kiekvienam profesionalui patartina rūpintis savo skaitmeniniu dvyniu nuolat, idant rinkoje būtume įdomūs ir paklausūs, turėtume kelis pajamų šaltinius.

Socialines paskyras labai mėgsta Google

Guoda pažymi, kad socialinių medijų asmeniniai profiliai papildo mūsų skaitmeninį Aš, parodydami mūsų karjeros kelią, asmenybę ar aplinką. Jei esame aktyvūs socialiniuose tinkluose, žmonės mato ir mūsų asmeninius momentus – su kuo draugaujame, ką manome, ko ieškome ir pan. Socialinių tinklų paskyros užima svarbią vietą kalbant apie mūsų įvaizdį internete, nes jos labai patinka Google. Jei paskyros vardas ir pavardė sutampa su žmogaus vardu ir pavarde, Google paieškos rezultatuose paskyros yra rodomos pirmose pozicijose. Tai reiškia, kad jos yra dažnai lankomos. „Gaila, kad su svečiais, kurie užeina apžiūrėti mūsų paskyrų, mes galime susipažinti tik LinkedIn socialiniame tinkle. Tad sunku įsivertinti, ką parandame, kai mūsų asmeninės paskyros yra be profilio nuotraukos, neužpildytos arba kaip tik pilnos netinkamų komentarų, pamirštų „pikantiškų“ fotografijų ar kt. informacijos, kuri išlenda pačiu netinkamiausiu metu“, – sako asmeninio prekės ženklo konsultantė.

Skaitmeninio dvynio higiena

Rekomenduojama turėti bent vieną dieną per metus išvalyti socialinių paskyrų profilius nuo nereikalingų „draugų”, komentarų, įrašų, nuotraukų ir atnaujinti informaciją – atlikti savo skaitmeninio Aš higieną.  Anot Guodos, jau dabar matoma tendencija, kad ateityje sėkmingesni bus tie, kurie jau šiandien investuoja savo laiką į savo skaitmeninį Aš – atnaujina tekstinę ar vizualinę informaciją, tikslingai ir nuosekliai dirba su savo įvaizdžiu ir stiprina reputaciją. „Jau yra produktų ir paslaugų, kuriamų tam, kad mes galėtume pabrėžti savo statusą ir internete – pirkdami specialiai šiai erdvei sukurtus produktus, pvz., virtualius rūbus“, – sako Guoda. Kartu su „Light House“ skaitmeninių inovacijų centru (SIC) organizuojamame nemokamame renginyje gruodžio 9 d. Guoda plačiau pasidalins įžvalgomis apie tai, kaip puoselėti savo skaitmeninį dvynį – juk jau visai netolimoje ateityje svarstysime, koks gi avataras geriausiai atspindėtų mus internetinėje erdvėje.

„Light House“ SIC renginiai ir konsultacijos skirti besidomintiems skaitmeninėmis inovacijomis, jų diegimu.

Straipsnis publikuotas 15min.lt