Po karantino įmonės ieško būdų, kaip suburti darbuotojus: į pajūrį vyksta ir dirbti, ir pramogauti

Koronavirusui nesitraukiant ir vis labiau keičiant visuomenės darbo įpročius, įmonės darbuotojus siunčia dirbti iš namų, o komandas stiprina neeiliniu būdu: darbo atostogoms – kitaip vadinamoms „workation“, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Po karantino ieško būdų susiburti

Sėkmingą įmonės darbą užtikrina darni komanda, tačiau kaip ją suburti, kai dirbama nuotoliniu būdu, o komandos nariai vienas su kitu nebesusitinka? Įmonės „Caption“ vadovas Karolis Rimkus teigia, kad šiais metais pirmą kartą, vos pasibaigus karantinui, kartu su 12 žmonių komanda nusprendė išbandyti „workation“. „Idėjo kilo tada, kai pamatėme, kad po karantino atskirties, kai visi dirbome iš savo namų, pritrūko komandiškumo ir kolegiškumo. Taip ir nusprendėme mūsų komandinę dvasią atgaivinti ne tik kartu darbuojantis, bet ir kiaušinienę išsikepant ar kartu lazeriais pašaudant“, – apie išvyką į Klaipėdos bendradarbystės erdvę „Light House“ pasakoja K. Rimkus.

Anot jo, darbo diena tokiose išvykose buvo organizuojama įprastai – 8 valandas darbuotojai dirbo pasirinktoje vietoje, vyko susitikimai pokalbių kambariuose, o vakarais komanda kartu leisdavo laiką bei nakvodavo „Light House“ įkurtuose kambariuose ir miego kapsulėse.

„Patys nustebome, kad nė karto nesusipykome, nors kartu praleidome labai daug laiko. Būna, su draugais išvyksti į kelionę ir supranti, kad negali su jais keliauti. O mes komandoje jautėmės puikiai ir atkūrėme tą ryšį, kuris buvo iki karantino“, – tikina „Caption“ vadovas.

Skatina darbuotojų motyvaciją ir kūrybiškumą Kartą per metus komandos išvykas planuojančios įmonės „Citybee“ atstovė Ieva Barkauskaitė teigia, kad tokie „workation“ teigiamai veikia tiek darbuotojų motyvaciją, tiek bendrą komandos atmosferą. Vis dėlto, anot I. Barkauskaitės, tiesiog išvykti neužtenka – rekomenduojama tiksliai susiplanuoti veiklas. „Reikia aiškiai žinoti, ką komanda turėtų parsivežti iš „workation“ – ar daugiau dėmesio skirti įvairioms „brainstorm“ sesijoms, ar aptarti klausimus, kuriems, galbūt, ne visada užtenka laiko dirbant įprastu ritmu. Aišku, išvykos tikslas – ne tik padirbėti kitoje aplinkoje, bet ir pamatyti, išnaudoti naujos vietos teikiamus privalumus“, – tikina „Citybee“ atstovė.

Prieš dvejus metus Klaipėdos miesto rinkodaros komandai Klaipėda ID kilusią „workation“ idėją, įgyvendina ir „Light House“. Dabar tai – viena didžiausių bendradarbystės erdvių Baltijos šalyse. Vienas iš šios erdvės privalumų – inovatyvus savitarnos viešbutis, kuriame gali apsistoti komandos ar pavieniai darbuotojai. „Tai, kad bendradarbystės erdvė turi ir miegamąją erdvę, labai palengvina logistiką – nereikia keliauti per pusę miesto iki gyvenamosios vietos, o ir komanda labiau suartėja“, – sako I. Barkauskaitė.

Ji priduria, kad nors „workation“ kai kurioms įmonėms gali atrodyti tik kaip papildomos išlaidos, iš tiesų – tai ilgalaikę naudą atnešanti motyvacinė priemonė. „Įmonės turėtų vertinti visas veiklas, kurios paskatina darbuotojų kūrybiškumą, našumą bei didina darbuotojų motyvaciją. Kadangi „workation“ gali suteikti visus tris aukščiau išvardintus bonusus – pabandyti tikrai verta“, – įsitikinusi „Citybee“ atstovė I. Barkauskaitė.

Skaitykite daugiau: www.delfi.lt