Naujas produktas per savaitę: misija (ne)įmanoma?

Rinkos diktuojamos sąlygos lemia, kad naujus produktus ar paslaugas reikia kurti dažniau, greičiau ir efektyviau. Naujovės ypač aktualios pirkėjams, kurie vis ieško kažko naujo, įdomaus ir dar geriau atliepiančio jų poreikius. Lygiai taip pat komforto zonoje neleidžia užsibūti konkurentai.

Pasak Šarūno Butkaus, skaitmeninių inovacijų centro „Light House“ vadovo, priežasčių, kodėl tik nedidelė dalis įmonių nuolat kuria inovatyvius produktus, yra keletas. Pirmiausia, inovacijos asocijuojasi su ilgu ir brangiu procesu. Antra, neturint inovacijų kūrimo ir diegimo patirties yra neaišku, nuo ko pradėti ir kokio rezultato tikėtis. Trečia, reikalinga specifinė įranga pasigaminti prototipams ir įsivertinti potencialių vartotojų reakciją. Tačiau naujo produkto kūrimas nebūtinai turi būti ilgas ir varginantis.

Svarbiausi žingsniai produkto kūrimo kelyje

„Būna, kad naujus produktus organizacijos planuoja pagal tai, kokias technines galimybes tuo metu turi. Klaidingas požiūris manyti, kad rinka prisitaikys prie tavo pajėgumo. Konkurencingi produktai gimsta tada, kai pirmiausia įsiklausoma į rinkos poreikius“, – sako Š. Butkus. Idėjų, koks galėtų būti naujas rinkai patrauklus produktas, toli ieškoti nereikia – pakanka pakalbinti klientus ar tiesiogiai su klientais dirbančius kolegas. Įsivertinus rinkos poreikius galima pradėti grynintis, kokie konkretūs sprendimai būtų patraukliausi esamiems ir būsimiems klientams. Kad idėja virstų nauju apčiuopiamu ar skaitmeniniu produktu, teks pasigaminti prototipą ir jį išbandyti. Prototipui pateisinus įmonės ir klientų lūkesčius, galima planuoti rinkodaros ir pardavimų veiksmus.

Kuo gali padėti skaitmeninių inovacijų centrai?

„Naujo produkto kūrimas yra iššūkis visai komandai – tiek laiko, tiek finansų prasme. Mes esame tam, kad padėtume sutrumpinti kelią nuo idėjos iki naujo produkto atsiradimo“, – teigia „Light House“ skaitmeninių inovacijų centro vadovas.

Hakatonas – vienas populiariausių metodų

Skaitmeninių produktų kūrimui pasitelkiamos tokios priemonės kaip vidiniai ar išoriniai hakatonai. Jų metu komandos, sudarytos iš IT, rinkodaros, dizaino specialistų kuria skaitmeninius sprendimus konkrečiai verslo problemai spręsti. Tokiu būdu laimi ir verslas, gavęs naujų idėjų, ir komanda, pasiūliusi geriausią sprendimą – programuotojams hakatonai gali atnešti solidžias pajamas. „Vienas iš pavyzdžių galėtų būti mūsų bendradarbiavimas su lietuvių startuoliu „Syntropy“, kuriam padedame organizuoti tarptautinį, vieną didžiausių hakatonų tiek dalyvių, tiek pasaulinio lygio partnerių, tiek 150 000 dolerių prizų fondo prasme“, – patirtimi dalijasi Š. Butkus.

Atviros prorotipavimo laboratorijos

Naujų pramonės įmonių gaminamų produktų kūrimui skaitmeninių inovacijų centrai gali pasiūlyti pagalbą ir generuojant idėjas, ir modernias laboratorijas prototipų gamybai bei testavimui. „Light House“ šiuo metu planuoja tokių laboratorijų statybą ir su suinteresuotomis pramonės įmonėmis konsultuojasi dėl reikalingos įrangos. „Bendradarbystės erdvės nieko nebestebina, tačiau tyrimų ir plėtros laboratorijos, kurios būtų atviros visiems norintiems pasigaminti bandomuosius produktus ir įsivertinti, ar apsimoka investuoti į, pavyzdžiui, naujas gamybos linijas, vis dar yra neįprastas reiškinys Lietuvoje, – sako Š. Butkus, – mes tikime, kad, padedant skaitmeninių inovacijų centrui, naują konkurencingą produktą galima sukurti ir per savaitę“.