Facebook Login JavaScript Example

Mikro-influencerių era – kaip efektyviai ir greitai įmonėms pasiekti tikslinę auditoriją

Terminas “influenceris” (liet. nuomonės formuotojas) jau yra gerai žinomas ir vis dažniau linksniuojamas  įmonių strateginiuose komunikacijos ir rinkodaros planuose. Kaip kuriamą produktą ar paslaugą pateikti kūrybiškai, įdomiai ir šiuolaikiškai? Socialinių tinklų rinkodara – tarsi laukiniai vakarai. Čia kas dieną kuriamos naujos taisyklės ir tendencijos.

Light House coworking  coliving erdvėse savaitę laiko gyvenę ir dirbę Unboxed komanda, sutiko pasidalinti savo patirtimi apie mikro-influencerių vadybą.

Micro-influencerių bumas

Siekiant susisteminti dinamišką socialinių tinklų kaitą ir ten vykstančius procesus, nuomonės formuotojus pradėta grupuoti į makro-influencerius ir mikro-influencerius. (Mikro-influenceriai – tai socialinių medijų vartotojai, kurie kuria ir publikuoja teminį bei įtraukiantį turinį, turintys nuo 1 iki 25 tūkst. sekėjų.)

Tadas Deksnys, Unboxed komandos vadovas, vardina darbo su „mikro-influenceriais“ pliusus:  “paslaugos yra pigesnės, sekėjai – labiau įsitraukę, juntamas atgalinis ryšys, didesnis pasitikėjimas. „Mikro-influenceriai“ rekomenduoja produktą, tik tada, kai juo tiki.”  Tačiau T. Deksnys pastebi, jog „problema, kai norima didelio efekto, reikia įtraukti  pakankamai daug mikro-influencerių. Kartais sėkmingai kampanijai Amerikoje reikalingi apie porą šimtų, tuo tarpu Lietuvoje, vidurkis apie 20-30 asmenų. Tai priklauso nuo skirtingų prekės ženklų, nuo marketingo strategijos ir t.t.“

Influencerių nuomonė visais gyvenimo klausimais – nuo maisto iki tepalų mašinoms

Pasak T. Deksnio, pagrindinės kategorijos yra maistas, mada, technika, kelionės, grožio prekės. „Esame dirbę su labai įvairiais produktais. Pavyzdžiui, prezervatyvai, tamponai, mašinų tepalai, kur šiaip įprastais kanalais juos būtų pakankamai sunku reklamuoti.“ – pastebi T. Deksnys.

Veiksmingos reklamos paslaptys – istorijos kūrimas

Unboxed komanda, kartu su influenceriais jau yra sukūrę apie 5000 įrašų. Šios sukauptos patirties dėka, T. Deksnys pamini tam tikras tendencijas: „Kiekvienam prekės ženklui yra skirtingos taktikos, bet tikslas yra parodyti, kad žmogus su produktu gyvena tam tikrą laiką. Norima atskleisti istoriją, kad produktas davė kažkokį efektą ir tai neįvyko per kelias minutes. O tada jau galima pradėti skatinti pardavimus. Tačiau nereikia daryti taip, kad į pirmoje žinutėje iš karto publikuojama nuolaida. Šią klaidą daro labai daug kompanijų. Auditorija tai puikiai supranta. Taktika yra papasakoti istoriją ir galiausiai paskatinti pirkimą. Duoti kažkokį personalizuotą nuolaidos kodą ir taip skatinti influencerio sekėjus išbandyti tą produktą.„

Reklaminio turinio kūrimas – svarbu išlaikyti influencerio autentiškumą

Pasak Unboxed vadovo, „prekiniai ženklai ir marketingo specialistai nori valdyti situaciją nuo A iki Z. Influencerių marketingas yra visiška tam priešingybė. Todėl, kad kuo labiau prekinis ženklas kišasi, kaip  turinys turi būti pateikiamas, tuo mažiau lieka influencerio autentiškumo. Autentiškumas ir gebėjimas originaliai papasakoti istoriją, yra esminis dalykas, į kurį reflektuoja auditorija. Jeigu influenceris pradeda reklamuoti produktus, su kuo nėra susijęs, bei kalbėti prekės ženklo tonu, tai tampa tiesiog reklama. Mes matome pagal rodiklius, kad įsitraukimas į tokį turinį, lyginant su kitais įrašais, yra žymiai blogesnis. Žmonės pakankamai gerai identifikuoja, kas yra autentiškas žmogaus balsas ir kas yra „įdėta į lūpas“.

Rekomenduojamas produktas turi būti tikrai kokybiškas

Deksnys pabrėžia, kad prieš tinkamos reklamos kampanijos kūrimą, reikia adekvačiai įvertinti turimą produktą: „Ar jis kokybiškas, ar nėra užslėptų dalykų, kurie finale gali pasirodyti kaip neigiami aspektai. Jeigu prekės ženklas žino, kad produktas yra netobulas, reikėtų tą aiškiai deklaruoti, pristatyti kaip bandomąjį prototipą rinkoje, nebandyti nuslėpti esamų trūkumų.“

Unboxed vadovas tikina, kad darbo su influenceriais metu yra labai aiškūs susitarimai. „Sąžininga nuomonė bus atskaitos taškas ir mes nepatarinėsime influenceriui, kaip reklamuoti produktą, tekstų nerašysime. Taip, tam tikra bendra žinutė ar akcentai gali būti formuojami, kurie aktualūs prekių ženklams. Sutariame su užsakovu, jog atiduosime produktą gerai atrinktiems žmonėms, kurie supranta šią sritį, ir jie apie tai kalbės socialiniuose tinkluose, o užsakovas jokiu būdu nesikiš. Jeigu atrodo, kad įmonė to negali daryti, ir dažnai tai būna susiję su produkto kokybe, influencerių marketingo nereikėtų daryti.“

Tačiau T. Deksnys patikina, kad dažnai pasitaiko atvejų, kai nuomonės formuotojai tampa tikri prekių ženklų ambasadoriai, stoja į produkto pusę ir apgina tam tikrus dalykus komentaruose, bendraudami su savo auditorija.

Įmonių įsitraukimas į influencerių kuriamo turinio diskusijas – komentarai

T. Deksnys skatina įmones įsitraukti į jų reklamuojamo produkto kampaniją. Nesistengti paslėpti bendradarbiavimo su mikro-influenceriu, o atvirkščiai – rekomenduoja žymėti, kad tai yra reklama, bei oficialiai padėkoti nuomonės formuotojui, pasidžiaugti bendradarbiavimu. „Kadangi influenceriai kurdami turinį sutinka su turinio atidavimu prekiniam ženklui, mes skatiname, kad prekiniai ženklai tą influencerių turinį pasidalintų socialiniuose tinkluose, viešai padėkotų už partnerystę. Tada įvyksta tikroji draugystė, neslepiant, kad ryšys yra. Nes slėpimas… Mes matom daugiau sėkmės istorijų, kai yra sukurtas tarpusavio ryšys.“

Ateitis – reklaminės kampanijos, įtraukiančios tūkstančius socialinių tinklų vartotojų

Unboxed komandos vadovas pabrėžia, kad „nušlifuotas turinys atsibosta, įdomesnis yra „užkulisių“, natūralus, grynas formatas, be pagražinimų. „Visiem atsibodę matyti padailinto stiliaus nuotraukas iš atostogų. Žymiai įdomiau nesurežisuoti kadrai: nuotykis, įvykis, patirtis ir t.t. Greitas turinys ir mažiau dėmesio jo šlifavimui. Šiandien – mikro-influencerių era. Ir mes matom tendenciją, kad greičiausiai viskas baigsis paprastų žmonių, kurie vaikšto gatvėse ir neturi kelių šimtų sekėjų, įtraukimu į kampanijas. Tik tada klausimas bus, kaip visa tai suvaldyti efektyviai. Mes kaip kompanija matome tai kaip sekantį etapą influencerių marketingo industrijoje. Jau šiandien tam ruošiamės.“

Tinkamų nuomonės formuotojų paieška

Unboxed komanda dirba kaip tarpininkai tarp įmonių ir mikro-influencerių. Yra sukūrę specialią mobilią programėlę, kurioje gali registruotis visi norintys tapti nuomonės formuotojais, turintys specifinius pomėgius ir gebantys kurti įtraukiantį turinį. (Registracijos nuoroda: https://app.unboxed.network/?brand) Todėl pagal turimą duomenų bazę gali kiekvienai įmonei pasiūlyti tikslinius nuomonės formuotojus, kurie sugebės tinkamai reprezentuoti produktą.

 

 

Unboxed yra JAV-Lietuvos kompanija, vystanti vartotojų kuriamo turinio platformą, kuri įgalina soc. medijų marketingo specialistus sujungti su tūkstančiais mikro influencerių visame pasaulyje. Šiuo metu dirbanti su 150 prekinių ženklų.