Įgyvendinta “Workation mentorių programa” – galimybė savo srities profesionalams dalintis žiniomis su NVO

Oficialiai baigėsi „Workation mentorių programa“, kvietusi empatiškas ir atviras Lietuvos kompanijas bei ekspertus neatlygintinai pasidalinti savo profesinėmis žiniomis su Klaipėdos nevyriausybinių organizacijų atstovais. Mentorių programoje dalyvavo tokios komandos, kaip „RETAL“, „Tele2“, „Gluk Media“, „Data Miner“ ir kitos.

Klaipėdoje įsikūrusi bendradarbystės erdvė „Light House“ liepos – spalio mėnesiais sėkmingai įgyvendino Klaipėdos ID pasiūlytą ir Klaipėdos miesto savivaldybės finansuotą projektą „Workation mentorių programa“. Pagrindiniai projekto tikslai buvo įvertinti nevyriausybinių ir jaunimo organizacijų trūkstamų kompetencijų poreikius, pagal juos atrinkti įmones ar ekspertus, galinčius suteikti mokymus bei konsultacijas, ir jas įgyvendinti „Light House“ bendradarbystės erdvėje derinant darbą su aktyviu poilsiu.

„Tris mėnesius trukusios įvairios dirbtuvės, renginiai ir konsultacijos buvo nemokamai prieinami nevyriausybinių organizacijų ir jaunimo organizacijų atstovams, užpildžiusiems registraciją ir apklausos anketas,“ – sako „Light House“ vadovė Eglė Stebulienė. – Šią programą lydėjo pagrindiniai šūkiai – dirbk, ilsėkis, dalinkis, todėl tiek į Klaipėdą atvykę mentoriai, tiek NVO atstovai turėjo subalansuotą ir įkvepiantį laiką drauge.“

„Darbostogos“– nauja realybė

Projekte dalyvavusios įmonės „RETAL“ atstovės džiaugiasi, „Workation mentorių programa“ buvo puiki proga pakeisti darbo aplinką bei naujai atrasti Klaipėdos miestą: „Užmezgėme naujų gražių pažinčių ir išgirdome puikių idėjų. Kadangi Klaipėda mums nėra nepažįstama, jau anksčiau žinojome, kaip Klaipėdoje sėkmingai derinti darbą su laisvalaikiu. Bet, kiek girdėjome atsiliepimų iš uostamiesčio „naujokų”, daug kam Klaipėda buvo malonus atradimas, o darbus su kokybišku poilsiu suderinti čia tikrai pavyksta – šalia tiek jūra, tiek biurai, tiek kitos pramogos.  Todėl manome, kad „Workation mentorių programa“ yra puiki iniciatyva uostamiesčio žinomumui didinti.“

Programoje dalyvavo net 6 mentorių komandos ir 30 Klaipėdos nevyriausybinių organizacijų, iš viso 150 dalyvių. Tarp jų Klaipėdos Jaunimo Organizacijų Asociacija “Apskritasis Stalas”, Asociacija “Mano miestas Klaipėda”, Vaikų, sergančių cukriniu diabetu, klubas „Smalsučiai“, Asmenybės ugdymo Kultūros centras, Asociacija “Gyvenk” ir kiti. Dalyviai turėjo galimybę dalyvauti įvairiuose renginiuose – dirbtuvėse, organizuotose savo srities profesionalų, kurių atstovai dalinosi aktualiausiomis žiniomis. Pavyzdžiui, įmonės „RETAL“ dirbtuvių metu buvo sprendžiamos realios dalyvaujančių organizacijų narių įsitraukimo, motyvavimo, veiklos vertinimo problemos. Vyko praktinės interakcijos, padėjusios sėkmingai paskirstyti vaidmenis bei atsakomybes organizacijose. Ekspertai dalinosi įmonės patirtimi ir naudojamomis komandų motyvavimo priemonėmis, diskutavo apie sėkmingą komunikaciją organizacijoje bei grįžtamąjį ryšį.

Žinios iš profesionalų lūpų

„Džiugina ir tai, kad „Workation mentorių programa“ projekto iniciatoriai dalyviams siūlo ne tik darbo vietas ir patalpas, bet ir daugiau profesinio turinio. Todėl gavę pasiūlymą prisidėti savo žiniomis ir patirtimi kaip mentoriai žmogiškųjų išteklių srityje, iškart sutikome. Susibūrėme „RETAL Lithuania” ir „RETAL Baltic Films” personalo kolegų komandą ir su projekto dalyviais pasidalinome savo patirtimi, kylančiais iššūkiais ir būdais jiems įveikti, įžvalgomis, pastebėjimais, taip pat daug diskutavome. Mūsų nuomone, kiekvienoje organizacijoje dirba žmonės ir nesvarbu, ar tai yra verslas, ar nevyriausybinės įstaigos, personalo procesai bei iššūkiai yra panašūs,“ – teigia „RETAL“ įmonės atstovės, dalyvavusios mentorių programoje.

Komunikacijos marketingo ir kūrybiškumo renginyje, kurį vedė „Tele2“ profesionalai, buvo kalbama apie beprotišku greičiu augančią „Tik Tok“ programėlę, jos naudą verslui bei jaunimo organizacijoms. Renginio metu taip pat buvo paliesta ir kūrybinio mąstymo tema. Ieškota atsakymų į klausimą „Kodėl laiko, finansų, žinių ir kt. suvaržymai yra ideali terpė kūrybiškam mąstymui?“.

„Gluk Media“ idėjų generavimo ir strategavimo dirbtuvių metu dalyviai įgavo daugiau žinių apie komandinį darbą, būdus išgryninti ir finansuoti idėjas.

Asociacijos „Gyvenk “ atstovė, dalyvavusi mokymuose pabrėžia, „Ne pirmą kartą dalyvavau tokio tipo programoje, dėl to dažniausiai mane sunku nustebinti. Tačiau mokymai leido pažvelgti į savo vykdomą veiklą kitu kampu. Pamąstyti apie didesnes galimybes, perspektyvas ir kokybiškesnį paslaugų suteikimą.“

 „Light House“ džiaugiasi galėję kartu su Klaipėda ID ir Klaipėdos miesto savivaldybe sukurti bei įgyvendinti „Workation mentorių programą“, leidusią nevyriausybinių organizacijų atstovams ir jaunimo organizacijoms pasisemti naujų žinių ir idėjų iš geriausių savo srities profesionalų bei tikisi, kad ši inciatyva taps tradicija.